• Like ons:
eng ned
MENU
Augustus timmermaand: 5 best practices voor je business!

Augustus timmermaand: 5 best practices voor je business!

Timmeren; dat is in het Amsterdam Art Center in augustus vaak een van de grootste activiteiten waar wij ons mee bezig houden. We verbouwen er wat op los in deze vaak rustige maand. Dan is er namelijk eindelijk ruimte om de boel weer eens goed aan te scherpen. Dit jaar stonden vijf vergaderzalen op het ‘program’. Sinds we de nieuwe vleugel erbij hebben verkregen, was er namelijk nog geen tijd geweest om deze zaaltjes echt mooi te stylen volgens onze eigen criteria.

Amsterdam Art Center - Under contruction  verbouwing nieuwe vleugel

De muren worden gestuct voor een frissere uitstraling, de plafonds krijgen een mooiere look voor betere akoestiek, de vloeren worden bedekt met een kekke retro-geïnspireerde vloerbedekking in een groene kleurmélange en de zalen zullen met daglicht vanuit het dak verlicht worden. Een hele mond vol, ja. Maar vooral een verbetering van de beleving in ons Amsterdam Art Center.

Het deed ons realiseren dat timmeren heel wat meer is dan timmeren aan een muur: met een verbouwing timmer je aan de weg van je bedrijf. Dat leidde spontaan tot een lijst van vijf gereedschappen – best practiceswaarmee jij kunt timmeren als je wilt vernieuwen. We hopen jou hiermee te inspireren.

1: Vernieuwing
Het betrekken van de extra vleugel was een vernieuwing van ons pand. Doordat we nu gedwongen werden om opnieuw te gaan kijken naar inrichting en beleving, hebben we ook gekeken wat er in andere ruimtes verbeterd kan worden. Zo kunnen we onze klanten nog beter bedienen in hun wensen. Introduceer je een nieuw product of dienst? Kijk dan ook eens of je je bestaande producten of diensten daarin mee kunt nemen.

2: Aanscherpen
We waren (en zijn nog steeds) hartstikke blij met die extra vergaderruimtes. Toch weigerden we te accepteren dat ze goed genoeg waren: aanscherpen van vernieuwingen is een must. Dat betekent dat je heel kritisch moet gaan kijken naar alle elementen en of ze doen wat ze moeten doen. In ons geval ging dat om geluid, lichtinval, styling, muren voor de kunst. Blijf jij scherp kijken naar alle vernieuwingen?

3: Uniformiteit
Ons voornaamste doel met het restylen van de vergaderruimtes was om de belevenis van klanten te optimaliseren. Dat is immers wat we met het Amsterdam Art Center voor ogen hebben. We willen dat elke zaal aan onze praktische eisen voldoet, maar ook een echte AAC-gevoel geeft: lekker eigen, relaxed, professioneel en vooral inspirerend. Uniformiteit in identiteit, zo zouden we dat willen noemen. Zorg dus dat elk nieuw product past bij wie je bent, bij je kernwaardes als organisatie. Des te krachtiger wordt het product gepositioneerd.

4: Continuïteit
Elk jaar komt deze maand van verbouwing terug. We hebben nu al grofweg in de planning wat we volgend jaar gaan doen. Continuïteit in verbetering zorgt namelijk dat je regelmatig stilstaat bij wat je doet. Een soort heidagen (of heimaand in ons geval). Neem jij regelmatig de tijd om te reflecteren en verbeteringen door te voeren? Als je hier een continue proces van maakt, en de juiste verbeteringen doorvoert, blijft jouw bedrijf relevant voor de markt.

5: Deel je trots
Voor ons is het weer een prestatiemomentje: glad gestucte muren, mooie nieuwe retro-vloeren, meer daglicht, inspirerende kunst… we glunderen van top tot teen; een gloeilamp is er niets bij. Dat willen we dus ook graag delen. Via deze blog bijvoorbeeld. Hoe deel jij die trots op jouw vernieuwing? Geef je klanten de kans om deel te worden van deze fantastische verbetering en ervoor te kiezen om het te beleven. Het resultaat? Loyale klanten en meer verkoop!

Ga jij met deze tools vol vertrouwen aan de weg timmeren? Good luck!

Laat een reactie achter